MusicPlaylist

"Sejak hari pertama, kita dijadikan,

telah tertulis segala nasib kita

di luh mahfuz. Buruk baiknya kita tak tahu. ,

Tapi kita perlu

berusaha memenuhi kemahuan hidup kita"

CAHAYA

Wednesday, November 2, 2011

ApAbILa DiA MuLa bErKaTa...

Salam,


Apabila Pn Nora mula berkata2 " Along sekejap je kan dah nak masuk bulan 11, Ma rasa baru je haritu bulan 6 bertunang...dah nak kawin xlama lagi bulan 1"

Siyesly apabila ayat ini keluar dari mulut ibu saya, arghhhhh rasa macam tak nak kawin plak..takutnyer saya, sekarang dah memang rasa, ada lebih kurang 2 bulan setengah lagi sebelum majlis saya..nak cakap teruja, ckitlah, yang banyaknya takutlah, takut macam2 fikir. Mampu ke saya nak pikul tanggungjawab sebagai seorang isteri, ibu, menantu terhormat [jangan hantu sudah] ops terlebey sudah.. InsyaAllah mampu..FARRHANA boleh!
 

Sekarang ni memang dah tengah buat persiapan, sikit2 lah, tu pun mcm byk lagi xsettle, petang tadi balik kerja terus lari ke Shah Alam..hahaha bukan lari drive eh..hajat hati nak cari tudung untuk malam akad nikah nanti....pergilah seksyen 7, mula2 usyar kat Ariani wahhhhhhhhhhhhh harga xboleh blah...bukan xmampu tapi rasa xberbaloi tudung lyra RM365..tengok diamond dia biasa jelah xbanyak sgt, kalau diamond banyak oklah. usyar dan terus usyar masuk kat HAJRA pulak, hah kat sini harga mostly best lah..mat bangla yang layan pun hensem2 hahaha. Saya meneruskan sesi pencarian saya, pastu pengurus kat ctu tanya (mamat pakistan) adik nak cari tudung untuk siapa?adik ke nak kawin..ops di situ ada ayat yang xboleh blah..adakah saya nampak seperti kanak2 sweet 15? saya pun tanya nape tanya camtu? xdelah xnampak macam u yang nak kawin..i guess umur u dalam 18 something..hahaha saya pun jawab: em kalau camtu saya cari untuk nenek saya..dia nak kawin...ambik nak sangat.. dah saya yang cbuk nak cari tudung mestilah saya yang nak kawin..umur 25 nampak 18..hahaha sgt terharu. Ok berbalik pada cerita tudung tadi, saya cari punya cari, mamat pakistan tu dah mula bosan ngan saya..pendek kata banyak songeh..haha padan muka. Pastu dia passed kat member dia..member dia sangat bersabar ngan saya, cari punya cari akhirnya saya merembat satu tudung lyra yang harga dari RM 150 pujuk n pujuk dia bangi saya RM100, YES pastu saya berkenan ngan selendang silk/ciffon cantik plak saya pun ambiklah harga dari RM199 dia bagi saya RM130..wah sangat berbaloi so tudung tuk nikah nanti saya akan pakai dua lapis nampak tudung tu jadi bertingkat..hehe ok settle bab tudung nikah.

Berbaloi jugak beli tudung kat HAJRA ni kualiti dia ok n harga mostly sangatlah ok..so para pengantin yang nak shopping try lah cari tudung kat HAJRA NI. 

Berbalik pada kisah mula2 kat atas tadi, my mom ni semenjak dua menjak ni selalu gurau2 melibatkan hal nak kahwin, argh saya tension, saya cuba nak rasa tarikh tu lambat lagi tapi my mom plak yang teruja..yelah anak sulung kan. Yang lagi tension bukan my mom je macam tu, my aunty2 gak camtu gak, hai nak kahwin dah awak ye nurul farrhana...aloh kenapa semua xpercaya saya dah besar ok 25 haha bukan 18 lagi.

kedai tudung hajra at seksyen 7 shah alam

Bulan 12 start pulun untuk semua persiapan..tinggal 16 hari lagi nak sekolah then saya akan pergi re-trip tuk staff sapura, wajib pergi kalau tidak, xhingin nak pergi kat a famosa melaka, bosan..haha pastu ada interview untuk Tauliah Peguam Syarie KL. Adoyai xbaca buku lagi, dah lah lama xbukak Akta2 yang ada ni.. seksyen2 tunggu i tau t i nak baca u...haha

ok saya dah habis membebel, kita sambung next time ok. daaa chaw sinchan..nak sambung key in markah untuk report card day,,,bye bye

1 comment:

Anonymous said...

akak saya ada email akak pasal law, harap akak sudi balas

salam
ct