MusicPlaylist

"Sejak hari pertama, kita dijadikan,

telah tertulis segala nasib kita

di luh mahfuz. Buruk baiknya kita tak tahu. ,

Tapi kita perlu

berusaha memenuhi kemahuan hidup kita"

CAHAYA

Sunday, April 25, 2010

BERSABARLAH WAHAI HATI



Em pe perasaan korang kalau orang yang pernah buat hati korang terluka tiba2 tuduh korang bukan2..mesti sedih kan..em xpelah bersabar lah wahai hati..Allah sentiasa bersama dengan orang2 yang sabar...ikutkan hati memang macam nak marah lah tapi tulah cik nurul memang sangat susah nak marah orang...sabar n sabar n terus bersabar...

Apa2 pun percaturan Allah memang sangat baik, betullah orang kata setiap yang berlaku tu ada hikmahnya...saya dah nampak hikmahnya apa..thanks 4 Allah..berkawan dengan orang yang kurang ilmu agama tapi berkehendakkan kepada agama itu lebih baik daripada orang yang tahu agama, hipokrik menggunakan alasan agama sebagai back up diri..sangat2 memalukan..tapi Alhamdulilah Allah tu maha Berkuasa Maha Adil dia tau apa yang hambaNya perlukan..


Semoga hati ini diberi kekuatan untuk menghadapi setiap dugaan dan cabaran mendatang...hidup perlu diteruskan dengan menjalaninya dengan penuh kegembiraan dan kebahagiaan..Allah xpernah lupa kepada hambanya..semakin kita dekat dengan Dia semakin Dia dekat menghampiri kita... tumpukan kepada yang penting antara yang penting kerana yang penting itu adalah penting dari segala kepentingan yang ada...

Cuba untuk bersabar mengahadapi kerenah manusia yang berbagai..yelah manusia kan rambut memang sama hitam tapi hati lain2..semoga mereka diberi hidayah oleh Allah..boleh jer nak doa,sbb doa orang yang dizalimi akan diperkenankan oleh Allah tapi xpelah hanya berdoa semoga Allah beri kekuatan pada saya untuk hadapi semua ini..masalah yang datang dari diri empunya diri..melibatkan hati or insan yang  xde kena mengena dengan masalah hati mereka2 ni...apa pun jangan lah berpura2 jadilah diri sendiri itu adalah lebih baik, dan menjadikan agama sebagai percaturan untuk back up apa yang sedang dilakukan adalah sangat teruk perbuatan itu..bukan sahaja zalim pada individu malah zalim juga pada diri sendiri iaitu tidak adil pada diri sendiri gagal meletakkan sesuatu pada tempat yang sepatutnya..sanagt sedih malam kelmarin tido dalam linangan air mata..bersabarlah wahai hati...


3 comments:

Cik Nadia said...

sape buat nurul aku ni
nak kene betol la..

sabar jela k :)

cik nurul said...

tu lah nad sabo je ni..nad nak bis degree dah..hehe jgn jeles..de kena mengena ke..=)

Amri said...

sabar...