MusicPlaylist

"Sejak hari pertama, kita dijadikan,

telah tertulis segala nasib kita

di luh mahfuz. Buruk baiknya kita tak tahu. ,

Tapi kita perlu

berusaha memenuhi kemahuan hidup kita"

CAHAYA

Tuesday, December 8, 2009

KEKUATAN CINTA

Bila tengok tajuk di atas tu mesti semua sangka saya akan tulis tentang cinta. Tidak sebenarnya , apa yang hendak dicoret ini memang berkaitan tentang cinta tetapi cinta dalam konteks berbeza. 


Bukannya dalam konteks biasa. Sebelum saya mencoret ni saya baru sahaja selesai menghubungi ibu saya. Apa kaitan hal ini dengan coretan saya? Ada kaitannya.. 
 
Ibu saya adalah kekuatan hidup saya. Apabila selesai bercakap dengan ibu saya subhanallah tak dapat digambarkan perasaan saya, semangat yang hilang untuk mentelaah tiba-tiba terus ada. Itulah suatu kelegaan, kepuasan apabila bercakap dengan ibu. Inilah dinamakan kekuatan cinta yang mana ia tiada bandingan. 


Kenapa hal ini terjadi? Ia kerana talian jalinan hubungan darah yang mengalir antara dua hati ini membuatkan ia dapat merubah segalanya. Semua orang mengerti, fahami bahawa kasih sayang ibu tiada ganti dan nilainya. 


Dia adalah insan yang banyak berkorban segalanya dari sebelum kita dilahirkan lagi mengandungkan kita 9 bulan 10 hari, bersabung nyawa melahirkan kita, pengorbanan membesar dan mendidik kita dengan sepenuh kasih sayang. 


Mampukah kita untuk membalasnya? Ia hanya terbalas dengan kejayaan kita kelak itu pun tidak sampai SATU PERTIGA dari apa yang dia curahkan kepada kita selama ini.  


Buat ibuku NORRIAH BINTI ISA aku berbangga menjadi anak kepadamu. Semoga Allah panjangkan umur 'ma' supaya sempat along dan adik-adik membalas jasa serta berbakti pada 'ma' dan 'abah', doakan kejayaan along selalu. Sesungguhnya kasih 'ma' pada along dan adik-adik yang lain tiada gantinya. Along sayang 'ma'.

No comments: